Vaše dotazy

Jaký je rozdíl mezi CESTOVNÍ AGENTUROU a CESTOVNÍ KANCELÁŘÍ?

Cestovní agentura je autorizovaný prodejce zájezdů a služeb, které organizují řádně pojištěné cestovní kanceláře, se kterými má cestovní agentura uzavřenou smlouvu o obchodním zastoupení.

Jak je to s CENAMI a SLEVAMI cestovních kanceláří X cestovních agentur?

Naše ceny jsou stejné, jako u pořádající cestovní kanceláře. Veškeré slevy, akce a bonusy, které nabízí zastoupené cestovní kanceláře, uplatníte i u nás. Pokud tato sleva není zobrazena v kalkulačce, máte na ni i tak nárok. Žádnou slevu však nelze uplatňovat zpětně. Pro naše věrné zákazníky máme navíc připravený věrnostní SMART bonus program. 

DĚTSKÉ CENY?

Poskytnutí dětské ceny je omezeno věkem a je rozhodující, aby ani poslední den zájezdu nedovršilo dítě limitního věku. U 99% zájezdů, je dětská cena podmíněna účastí 2 dospělých (resp. plně platících) osob na pokoji. V poslední době jsou užívány pojmy „Dítě zdarma“ většinou je při této akci poskytnuto ubytování a strava zdarma, dopravu si však musí dokoupit. „Dítě zcela zdarma“ zde je poskytnuta zdarma mimo ubytování a stravu také doprava. Tyto zvýhodněné akce k dětským cenám bývají často nabízeny u zájezdů typu first moment či last moment.  Děti do dvou let = infant, se řídí trošku jinými pravidly. Přesné podmínky dětské ceny Vám budou sděleny ke konkrétní ubytovací kapacitě, složení a věku cestujících, organizující CK, či období koupě a konání zájezdu.

Kdo je INFANT?

Infant je dítě do dvou let. Uvedeného věku nesmí dovršit ani v poslední den zájezdu (zvláště cestujete-li leteckou dopravou).  Takto označované dítě cestuje zdarma, nebo platí jen jednorázový, manipulační poplatek. Nutno však počítat s tím, že nemá nárok na sedadlo v letadle (cestuje na klíně matky), lůžko ani jiné služby hotelu. Některé ubytovací kapacity nabízí naopak pro infanty služby zdarma (jako např. využití dětské postýlky). Infant má u letecké dopravy zdarma přepravován dětský kočárek či dětskou postýlku, ale nemá nárok na bezplatné odbavení cestovního zavazadla. 

Co je FAKULTATIVNÍ SLUŽBA?

Fakultativní služba není součástí programu ani ceny zájezdu, ale je možné si ji dle zájmu doobjednat, dokoupit (např. vyřízení víza prostřednictvím CK, cestovní pojištění, výlet v místě pobytu, pokoj s výhledem na moře, aj.) Některé služby lze doobjednat již s objednávkou zájezdu v ČR, jiné až na místě pobytu u delegáta či zástupce organizující cestovní kanceláře.

Můžete vytavit DAŇOVÝ DOKLAD PRO ZAMĚSTNAVATELE na vybraný zájezd?

Ano. Důležité je dodat informace od zaměstnavatele: fakturační adresu, IČ, DIČ, číslo účtu, výši fakturované částky, případně text, který zaměstnavatel požaduje na fakturu uvést tak, aby daňový doklad byl v souladu s podmínkami zaměstnavatele.

Má cestovní kancelář právo na ZMĚNU HOTELU?

Dle všeobecných obchodních podmínek jednotlivých cestovních kanceláří, které jsou nedílnou součástí cestovní smlouvy, má cestovní kancelář právo na změnu hotelu, při zachování minimálně stejné kvality hotelu a služeb typických pro danou oblast.        K tomuto kroku přistupují cestovní kanceláře velmi nerady a ne z vlastní vůle. Stává se, že některé hotely přijmou více rezervací, než je celková kapacita hotelu a díky tomu musí, přesunout část objednávek do jiných hotelů.

Co znamená hotel NO-NAME?

s tímto pojmem se setkáme nejčastěji u zájezdů typu last moment. Jde o nabídku zájezdu bez udání názvu hotelu. V tomto případě organizující CK garantuje oficiální hvězdičkovou kategorii ubytování (např. hotel NO NAME 3* = ubytování v hotelu kategorie 3* ) v dané oblasti s uvedeným typem stravování. Tyto nabídky bývají často cenově zvýhodněné oproti konkrétnímu hotelu v téže oblasti i hvězdičkové kategorie.

Jaká je skutečná DĚLKA ZÁJEZDU X DÉLKA POBYTU?

Délka zájezdu se uvádí vždy jako první a poslední den dovolené vč. dopravy a je počítána dle kalendáře. Nutno tedy počítat s tím, že i u letecké dopravy je první a poslední den určen na přepravu z ČR do místa určení a zpět.  Odlet a přílet může být v průběhu celého dne. Je potřeba nezaměňovat pojem délka zájezdu a skutečná délka pobytu v cílové destinaci. Skutečnou délku pobytu na místě nejvíce ovlivňují časy odletu, které jsou určovány leteckou společností, nikoli cestovní kanceláří. Lety cestovních kanceláří nebývají zpravidla obsluhovány na pravidelných linkách nýbrž tzv. charterovými lety, jejichž časy letu bývají potvrzovány jen několik dní před odletem (viz. informace o hodině odletu/příletu v pokynech na cestu) a do odletu samotného může být dokonce i tento čas ještě změněn. Na základě Vašeho dotazu, Vám rádi poskytneme informaci o skutečné délce pobytu, době letu, době transferu z letiště do hotelu aj.

Kdy je možné obsadit pokoj v první den a kdy je potřeba jej vyklidit poslední den?

Toto se řídí mezinárodními standardy ubytování, které jsou ve většině států a ubytovacích kapacit dodržovány. Mezinárodní ubytovací řád říká, ubytování po 14 hod. a uvolnění pokoje do 10 hod., aby vznikl prostor pro úklid a případné opravy. Pozor! časy odletu/příletu nebývají často v návaznosti na časy ubytování. Je-li v možnostech hotelu, poskytne pokoj dříve a naopak umožní zůstat na pokoji déle. Toto však nelze nárokovat. Některé hotely mají tuto službu zpoplatněnou „early check in“ „late check out“. Ve většině ubytovacích kapacit bývá k dispozici servisní místnost, kde je možno uložit zavazadla, až do času ubytování či odjezdu.

Kdy můžu začít čerpat služby STRAVOVÁNÍ?

Tuto odpověď značně ovlivňuje doba příjezdu na hotel. Obecně však platí: pokud máte zakoupen pobyt se snídaní, čerpáte první snídani až následující den a také v poslední den pobytu. Pokud máte zakoupen pobyt s polopenzí, tak vaše strava začíná v den příjezdu večeří a končí v den odjezdu snídani. Pokud máte pobyt s plnou penzí, tak vaše strava začíná v den příjezdu večeří a končí v den odjezdu obědem. A pokud máte pobyt se službou all inclusive, čerpáte služby vč. stravování zpravidla po dobu vlastnění označení na ruce.

Je ve všech destinacích ČESKÝ DELEGÁT?

Ve většině destinací, zvlášť tam, kde jsou organizovány charterové lety, bývá česky mluvící delegát. U exotických destinací a při individuálních cestách, toto nebývá pravidlem. Delegát mívá na starost často více pobytových míst v oblasti, a proto bývá k dispozici v předem dané dny a hodiny. Budete však mít na něj non-stop tel.linku pro případ potřeby. O skutečnosti, zda je v místě pobytu česky mluvící delegát nebo místní zástupce, Vás rádi budeme informovat.

Co znamená, když je zájezd "NA DOTAZ či ZPĚTNÉ POTVRZENÍ"?

Takovýto zájezd, nemá cestovní kancelář již plně k dispozici, ale musí nejdříve zjistit jeho dostupnost.  Bývá to otázka několika minut, ale i několika dnů, než zahraniční partner cestovní kanceláře odpoví na dotaz poptávky. Tato situace se řeší dvěma způsoby:

-       po dobu samotného ověření se rezervují dostupné služby (jako např. letenky, či jiná doprava). Po vyrozumění o výsledku ověřování je již zájezd, jako celek, ponechán v rezervaci do určitého data, kdy je potřeba se rozhodnout, zda požadovaný zájezd závazně objednáte. Takto je realizovaná velká část exotických zájezdů a ubytovací kapacit na vlastní dopravu.

-       Někdy tato varianta není možná a je potřeba sepsat cestovní smlouvu na "zpětné potvrzení", uhradit zálohu - někdy může být až ve výši 100%. Pokud je cestovní smlouva ze strany CK   po ověření potvrzena, stává se pro Vás automaticky závaznou. Pokud potvrzena ze strany CK není, je smlouva stornována a záloha neprodleně a bezezbytku vrácena. Ze strany klienta je možné takto uzavřenou cestovní smlouvu stornovat pouze dle všeobecných podmínek dané cestovní kanceláře. Takto je realizovaná velká část ubytovacích kapacit s blízkým termínem uskutečnění.

 

 

Schránka
0 zájezdů ve schránce